7 september

Ook dit jaar zoekt de stichting BeTough weer kajakkers die mee willen varen om zwemmers te begeleiden. Op 7 september zwemmen mensen voor het goede doel van Texel naar Den Helder. Hiermee zamelen ze geld in voor een zelfgekozen goed doel.

Omdat het moeilijk is richting te houden in de golven varen er kajakkers mee. Mensen kunnen dan hen als oriëntatie gebruiken. Ook zijn de kajakkers dichterbij de zwemmers dan de boten van de reddingsbrigade dus dat communiceert ook makkelijker als dat nodig is.

De briefing is om 09.30 op he strand bij Huisduinen, de groep kajakkers vaart dan naar Texel, de zwemmers komen met een aantal boten daarheen. Het zwemmen start dan rond 11:30.

Als je KVT hebt gedaan dan kun je mee om te helpen. De zwemtocht vindt alleen plaats bij rustige omstandigheden want anders kunnen de zwemmers het niet aan dus voor kajakkers is het ook geen ruige tocht. Het is geen verenigingsactiviteit, je kunt je individueel aanmelden bij Anton van Dijk van de organisatie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Roald en ik hebben al een paar keer meegevaren, als je vragen hebt kun je die ook aan mij stellen Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..