7 september

Ook dit jaar zoekt de stichting BeTough weer kajakkers die mee willen varen om zwemmers te begeleiden. Op 7 september zwemmen mensen voor het goede doel van Texel naar Den Helder. Hiermee zamelen ze geld in voor een zelfgekozen goed doel.

Omdat het moeilijk is richting te houden in de golven varen er kajakkers mee. Mensen kunnen dan hen als oriëntatie gebruiken. Ook zijn de kajakkers dichterbij de zwemmers dan de boten van de reddingsbrigade dus dat communiceert ook makkelijker als dat nodig is.

Pinksteren blijkt toch niet een hele handige datum in de agenda...

Daarom verplaats ik de 4 seizoenen tocht naar 12 mei. Ook een feestdag (Moederdag), maar er zijn maar weinig weekenden zonder feest in mei 😊. We gaan dezelfde tocht varen als in februari. Hoewel het met z’n vieren heel gezellig was, hoop ik op iets meer deelnemers deze keer.

We gaan varen in de Wieden, de tocht in ongeveer 12 km. lang en geschikt voor vaarders van elk niveau.

Aanmelden kan via de Toergroep

5, 6, 7 en 8 juni

Reserveer deze datums

solokanotrektocht

Kano_solo.jpg

Op deze dagen organiseer ik een kanotrektocht voor solokano’s in de Weerribben en Wieden.

We verzamelen op woensdag middag/avond en varen op donderdag, vrijdag en zaterdag.

Kamperen doen we op campings. We kunnen ook op een paalkampeerplek kamperen, maar deze hebben weinig ruimte.

We varen tussen de 10 en 15 km per dag met genoeg rustpauze’s.

Meer informatie volgt een paar aweken voorafgaand aan de tocht.

Informatie:

Martin Wink

0655163291

25 en 26 mei

Ga twee dagen mee naar de Biesbosch waar we gezellig samen gaan kamperen. Op zaterdag 25 mei varen we heen via een leuke en gevarieerde route naar boerderijcamping van Bergeijk, een route van ongeveer 20 kilometer. Op zondag 26 mei varen we weer via een andere route terug, die is ook weer ongeveer 20 kilometer. Onderweg houden we waar nodig pauze en we leggen op een leuke plek aan voor de lunch. Deze tocht is geschikt voor zowel de kajak als open kano en ook geschikt voor beginners. Heb je nog niet eerder gekampeerd met de kajak of kun je nog wat handige tips gebruiken over wat je mee moet nemen en hoe je alles efficiënt inpakt en meeneemt? Kom dan op woensdagavond 24 april naar de informatieavond over kamperen met de kajak zodat je goed voorbereid mee kunt met deze tocht. Voor deze tocht verzamelen we op de club om 8 uur. De kosten voor de camping bedragen 7 euro per persoon. Voor vragen kun je terecht bij de organisator: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Inschrijven voor het kampeerweekend kan via bstnsn.nl/biesbosch

25 februari
25 augustus
24 november

De 4 seizoenen tocht is terug!

Komend jaar organiseer ik weer een 4 seizoenen tocht. Het principe is hetzelfde als voorgaande edities:Wieden

4x hetzelfde tochtje varen in elk van de seizoenen.

We gaan wel op een ander plekje varen dan voorgaande edities, dit keer gaan we naar de Wieden. De Wieden is een meren- en moerasgebied in de Kop van de Overijssel. In de Wieden komen zoals in alle laagveengebieden begroeiingen voor van open water (trekgaten), verlanding (met of zonder drijftillen), trilvenen, rietland, veenheiden, ruigtes en moerasbossen.

3 - 12 mei 2024

De rivier de Dordogne heeft de kanovaarder veel te bieden: een aangenaam klimaat, schoon water, oevers met imposante rotswanden en kleine strandjes, pittoreske dorpjes. We beginnen onze trektocht in het stadje Argentat. Vanaf hier slingert de Dordogne door een bosrijk heuvellandschap met af en toe een lichte stroomversnelling.

• Tochtlengte: ca. 150 km.
  • Duur: 8-9 dagen.
  • Niveau OK-A.
  • Vervoer: auto, carpool.
  • Informatie en aanmelden: Claudine Holla en Dik Voorthuis

In juni zou ik graag naar Mecklenburg willen gaan om een trektocht te maken door het merengebied ten oosten van Berlijn. Heb je interesse voor een week lang varen door een van de mooiste kanogebieden van Duitsland? Neem dan contact me  op.

data, afstanden etc. plannen we gezamenlijk.

Ria

mei/juni 2024

Vanuit een camping op eiland Funen Denemarken willen we tochten gaan maken in het eilanden gebied voor de kust van Funen​/Fyn

denemarken2024.jpg

De camping is het begin- en eindpunt en we gaan wild kamperen op shelterplaatsen die volop aanwezig zijn en beschutting bieden bij storm en/of regen.

De tochten zijn ongeveer 20 km. langen afhankelijk van weer en wind.

Gelegenheid tot een rustdag wordt geboden. Ook zullen we uitstapjes op land gaan maken.

Samen varen is gezellig, is veiliger, zeker in de winterperiode en stimulerend! Bij Keistad bestaan er verschillende app groepjes. Deze  app groepjes zijn er om snel een vaar afspraak te regelen. Last minute wijzigingen te melden of snel met elkaar in contact te komen! Er zijn app groepjes voor kanopolo, wild water varen, open kano varen (vrijdag en zondag ochtend) en diverse kajak groepen. Tijdens de herfst/winterperiode wordt er vooral kajak gevaren op woensdag avond en zondag ochtend van beginners tot kilometer vreters. Op zaterdag is er een kajak groepje , die minimaal varen tot het 2e eiland in een sportief tempo! Via een email berichtje aan de open kano groep of toergroep  kan je toegevoegd worden aan de app groep.

Op zondag ochtend is er een openkano vaargroepje voor beginners en ervaren vaarders.

We vertrekken om 9.30 uur.

Na enkele uren zijn we terug.

Voor deze openkano vaargroep is een appgroepje. Wil je hier aan toegevoegd worden, stuur Geoff een berichtje met je 06-telefoonnummer.