Kanopolo is een jonge sport op het water. Er wordt tussen twee teams gespeeld op een veld van 23 bij 35 meter, waarbij de bal moet belanden in een doel dat twee meter boven het water hangt.

In de sport zijn invloeden terug te vinden van waterpolo, handbal en basketbal. De uitrusting bestaat uit, vanzelfsprekend een kano en een peddel, daarnaast nog een helm met gezichtsbeschermer en een zwemvest/lichaamsbeschermer.

Bij kanovereniging Keistad zijn verschillende teams actief in verschillende klasses.

Voor het kanopoloën is een zekere mate van kanovaardigheid vereist, dit wil niet zeggen dat je een doorgewinterde kanoër moet zijn voor je kunt beginnen, maar het is zeker praktisch als je al enigszins rechtuit kunt varen.

Voor beginnende poloërs is er ook (tegen geringe vergoeding) een uitrusting beschikbaar vanuit de kanovereniging, zodat het makkelijk is om eens uit te proberen of kanopolo wat voor jou is.