Het varen op zee oefent al eeuwenlang een grote aantrekkingskracht uit. De zee lonkt, of het nu is vanwege de enorme ruimte en stilte om je heen, de overweldigende natuur of misschien wel de drang naar avontuur, je kan het allemaal terug vinden in het peddelen op groot water of zeekajak varen.

De groot water groep bij kanovereniging Keistad gaat er regelmatig op uit om een tochtje te varen op het wad of de Noordzee (m.n. bij Zeeland). En soms kan een tocht op het Ijsselmeer ook heel mooi en uitdagend zijn.

Varen op groot water is niet zomaar voor iedereen wegelegd, het vergt doorzettingsvermogen, een behoorlijke conditie en een goede planning vooraf.

Alhoewel een aantal leden van de groot water groep al een behoorlijke ervaring hebben, is de groot water groep in 2008 voor het eerst actief.

De groot water groep richt zich op het gezellig en veilig samen varen op zee en ander groot water.

Voor de activiteiten, zie de aparte sectie in de verenigings kalender op deze site.

KV Keistad - groot water